Eive As - logo

OVERORDNET

Eive AS er forpliktet til å beskytte ditt privatliv. Kontakt oss på post@eive.no hvis du har noen spørsmål eller problemer angående bruken av dine personopplysninger, og vi bistår deg med din henvendelse til oss.

Ved å bruke vår nettside og/eller våre tjenester, samtykker du i behandlingen av dine personopplysninger som er beskrevet i disse personvernreglene.

VÅRE DEFINISJONER

Personopplysninger – Informasjon om en identifisert eller identifiserbar fysisk person. Det lagres ikke personlig data som f.eks fødselsnr, og bankinformasjon i vår nettside wican.no

Behandling – hvilken som helst operasjon, eller sett av operasjoner som utføres på personlige data eller på sett med personlige data. (Ikke kritiske data)

Datafelt – En fysisk person hvis personopplysninger behandles.

Barn – en naturlig person under 18 år.

Vi / oss (enten kapitalisert eller ikke) – EIVE AS

DATABESKYTTELSESPRINSIPPER

Vi lover å følge følgende databeskyttelsesprinsipper:

DINE RETTIGHETER

Dine rettigheter er som følgende:

  1. Rett til informasjon – noe som betyr at du skal ha rett til å vite hvordan din personlige informasjon behandles. Hvilket informasjon som er samlet, hvorfra det er oppnådd og hvorfor og av hvem det behandles av.
  2. Retten til tilgang – noe som betyr at du har rett til å få tilgang på informasjonen som er samlet inn fra / om deg. Dette inkluderer din rett til å be om og få en kopi av dine personlige data samlet.
  3. Rett til rettelse – som betyr at du har rett til å be om utbedring eller sletting av dine personlige data som er unøyaktig, og/eller ufullstendig.
  4. Retten til å slette – noe som betyr at du i visse tilfeller kan be om at dine personopplysninger slettes fra våre systemer.
  5. Rett til å begrense behandling – noe som betyr at visse betingelser gjelder. Du kan ha rett til å begrense behandlingen av dine personopplysninger.
  6. Rett til å protestere mot behandling – noe som betyr at du i visse tilfeller har rett til å motsette seg behandling av dine personopplysninger, for eksempel ved direkte markedsføring.
  7. Rett til å protestere mot automatisert behandling – noe som betyr at du har rett til å motsette seg automatisk behandling, inkludert profilering; og ikke å bli underlagt en beslutning basert utelukkende på automatisert behandling. Denne retten du kan bruke når det er et resultat av profilering som gir juridiske virkninger som angår eller påvirker deg betydelig.
  8. Rett til dataportabilitet – du har rett til å skaffe dine personopplysninger i maskinlesbart format eller om det er mulig, som en direkte overføring fra en prosessor til en annen.
  9. Rett til å klage – i tilfelle vi nekter din forespørsel under retten din til tilgang, vil vi gi deg en grunn til hvorfor. Hvis du ikke er fornøyd med måten din forespørsel er håndtert på, vennligst ta kontakt oss.
  10. Rett til hjelp av tilsynsmyndighet – som betyr at du har rett til hjelp av en tilsynsmyndighet og rett til andre rettsmidler, for eksempel påstand om erstatning.
  11. Rett til å trekke tilbake samtykke – du har rett til å trekke tilbake et gitt samtykke til behandling av dine personopplysninger

INFORMASJON VI SAMLER

Informasjon du har gitt oss

Dette kan være din e-postadresse, navn, fakturaadresse, hjemmeadresse etc – hovedsakelig opplysninger som er nødvendige for å levere et produkt / tjeneste eller for å forbedre kundeopplevelsen hos oss. Vi lagrer informasjonen du gir oss, slik at du kan kommentere eller utføre andre aktiviteter på nettstedet. Denne informasjonen inkluderer for eksempel navn og e-postadresse.

Informasjon samlet automatisk om deg

Dette inkluderer informasjon som automatisk lagres av informasjonskapsler (cookies) og andre økt-verktøy via din nettleser. For eksempel handlekurv informasjon, din IP-adresse, handle historie (hvis det er noen) etc. Denne informasjonen brukes til å forbedre kundeopplevelsen. Når du bruker våre tjenester eller ser på innholdet på nettsiden vår, kan aktivitetene dine logges.

Informasjon fra våre partnere

Vi samler informasjon fra våre pålitelige partnere med bekreftelse på at de har juridiske grunner til å dele denne informasjonen med oss. Dette er enten informasjonen du har gitt dem direkte eller at de har samlet inn om deg på annet rettsgrunnlag.

Offentlig tilgjengelig informasjon

Vi kan samle informasjon om deg som er offentlig tilgjengelig. Som f.eks telefonnummer og adresser som ligger åpent på nett.

Hvordan bruker vi din personlige informasjon

Vi bruker din personlige informasjon for å:

Vi bruker din personlige informasjon på legitime grunner og / eller med samtykke.

På grunn av inngåelse av kontrakt eller oppfyllelse av kontraktsforpliktelser behandler vi din personlige informasjon for følgende formål:

På grunnlag av legitim interesse behandler vi din personlige informasjon for følgende formål:

Så lenge du ikke har informert oss ellers, vurderer vi å tilby deg produkter / tjenester som ligner på din innkjøpshistorikk / nettleseradferd, for å være vår legitime interesse.

Med ditt samtykke behandler vi din personlige informasjon for følgende formål:

Vi behandler dine personopplysninger for å oppfylle forpliktelser som kommer fra loven og / eller bruk dine personopplysninger for alternativer som følger av loven. Vi forbeholder oss retten til å anonymisere personopplysninger samlet og å bruke slik informasjon. Vi vil bruke informasjonen utenfor omfanget av denne policyen bare når den er anonymisert. Vi lagrer faktureringsinformasjon og annen informasjon samlet om deg så lenge som nødvendig for regnskapsmessige formål eller andre forpliktelser som følger av loven, men ikke lenger enn det.

Vi kan behandle din personlige informasjon for ytterligere formål som ikke er nevnt her, men er kompatible med det opprinnelige formålet som informasjonen ble samlet inn. For å gjøre dette vil vi sørge for at:

Vi vil informere deg om ytterligere behandling og formål.

Hvem andre kan få tilgang til dine personlige data

Vi deler ikke dine personlige data med fremmede. Personlig informasjon om deg leveres i noen tilfeller til våre pålitelige partnere for å enten gjøre tjenesten mulig for deg eller for å forbedre kundeopplevelsen din. Dette vil f.eks være Microsoft Office 365 (e-post) og / eller Visma Business (ERP).

Vi jobber bare med Behandlingspartnere som kan sikre et passende beskyttelsesnivå for dine personopplysninger. Vi avslører dine personopplysninger til tredjeparter eller offentlige tjenestemenn når vi er lovlig forpliktet til å gjøre det. Vi kan avsløre dine personlige opplysninger til tredjepart dersom du har samtykket til det eller om det er andre juridiske grunner for det.

Hvordan sikrer vi informasjonen

Vi gjør vårt beste for å holde din personlige informasjon trygg. Vi bruker sikre protokoller for kommunikasjon og overføring av data (for eksempel HTTPS). Vi bruker anonymisering og pseudonymisering der det passer. Vi overvåker våre systemer for mulige sårbarheter og angrep.

Selv om vi prøver vårt beste, kan vi ikke garantere sikkerheten til informasjon. Vi lover imidlertid å varsle passende myndigheter om brudd på data. Vi vil også varsle deg om det er en trussel mot dine rettigheter eller interesser. Vi vil gjøre alt vi med rimelighet kan for å hindre sikkerhetsbrudd og å bistå myndighetene dersom eventuelle brudd forekommer.

Hvis du har en konto hos oss, merk at du må holde brukernavnet og passordet ditt hemmelig.

BARN

Vi har ikke til hensikt å samle inn eller bevisst samle informasjon fra barn. Vi målretter aldri til barn med våre tjenester.

INFORMASJONSKAPSLER OG ANDRE TEKNOLOGIER VI BRUKER

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og / eller lignende teknologier for å analysere kundeadferd, administrere nettstedet, spore brukernes bevegelser og samle inn informasjon om brukere (vi lagrer ikke IP-adresser). Dette er gjort for å personlig gjøre og forbedre din erfaring med oss.

En informasjonskapsel er en liten tekstfil lagret på datamaskinen. Informasjonskapsler lagrer informasjon som brukes til å gjøre  at nettstedet fungerer. Bare vi kan få tilgang til informasjonskapslene som er opprettet på nettsiden vår. Du kan kontrollere informasjonskapslene dine på nettlesernivå. Hvis du velger å deaktivere informasjonskapslene, kan det hindre at du bruker bestemte funksjoner.

Let’s Encrypt (SSL- sertifikater)

Let’s Encrypt via Domeneshop leverer SSL-sertifikater som vi benytter til kryptering av kommunikasjonen i våre systemer. Informasjonen som innhentes i forbindelse med registrering av et SSL-sertifikat lagres på servere som er eiet og driftet av Let’s Encrypt via vår leverandør PLESK.

Våre underleverandører:

WPMU Dev – For SSO til flere av våre wordpress nettsider. Har kun tilgang til innlogging. Les mer om WPMU SSO her (How to Enable WPMU DEV Single Sign-On (SSO) in The Hub | WPMU DEV)

Facebook (Meta) – Måler rekkevidden og resultatene til våre annonsekampanjer for Wican Marked As, Wican Data As, kunder og deres gjester. Les mer om Facebook (Meta) og GDPR her (Personvernforordningen (GDPR) | Meta for Business (facebook.com))

Google Analytics –  Vi bruker Google Analytics til å måle trafikk på nettsiden vår. Google har sin egen personvernpolicy som du kan se gjennom her (Data Protection Law Compliance – Business Data Responsibility (safety.google)  Hvis du ikke ønsker å bli  sporet av Google Analytics, kan du gå til Google Analytics-bortkoblingssiden.

Google Adwords – Kampanjer og annonsering for kunder av Wican Gruppen (Wican Marked As, Wican Data As, Wican Holding As m.fl) Les mer om Google Adwords og GDPR her (GDPR og Google Ads | Vanlige spørsmål | Google Ads)

Domeneshop – IT drift av domenenavn. Les mer om Domeneshop og GDPR her (Avtalevilkår og betingelser for Domeneshop)

PLESK – Webhotell for lagring av filer (nettsider) Les mer om PLESK og GDPR her (Plesk GDPR Compliance)

VI BRUKER INFORMASJONSKAPSLER TIL FØLGENDE FORMÅL:

Du kan fjerne informasjonskapslene som er lagret i datamaskinen via nettleserinnstillingene dine. Alternativt kan du kontrollere noen tredjeparts kapsler ved hjelp av en plattform for personvernforbedring, for eksempel optout.aboutads.info eller youronlinechoices.com. For mer informasjon om informasjonskapsler, besøk allaboutcookies.org.

KONTAKTINFORMASJON

Tilsynsmyndighet

E-post: postkasse@datatilsynet.no

Telefon: +47 22 39 69 00

ENDRINGER TIL DENNE INFORMASJONEN OM PERSONVERN

Vi forbeholder oss retten til å gjøre endringer i denne personvernreglene uten nærmere forvarsel.

Sist endring ble gjort 8. mai 2023